Als jij een winkel hebt in Amsterdam, dan is het effectief op de markt brengen ervan van cruciaal belang om het succesvol te maken. Er bestaan zeer veel marketingmethoden en ideeën voor leuke bedrijfspromoties. Er zijn er zelfs teveel om uit te kiezen! In dit artikel presenteren we een aantal stijlvolle ideeën voor een fijne zakelijke promotie. Dit biedt zo een flinke dosis inspiratie voor iedere ondernemer die naar nieuwe manieren op zoek is om zijn merk uit te dragen.
Promoot op social media
Bouw je eigen online gemeenschap op door een speciale account voor een bijzondere community te creëren. Doe dit bijvoorbeeld door een fanpagina op Instagram te regelen. Plaats daarvoor uiteraard ook frequent unieke content op social media.
Of je nu Facebook, Twitter, TikTok of Instagram gebruikt, je moet constant met jouw community in contact te blijven. Post daarvoor regelmatig en reageer op opmerkingen. En check daarnaast welke berichten meer betrokkenheid produceren. Regelmatig hoge kwaliteit content aanreiken helpt jou een loyale community op te bouwen. En moedigt tegelijkertijd meer mensen aan om bij je gemeenschap aan te sluiten.
Houd bovendien de doelgroep van de social media pagina’s van jouw rivalen in de gaten. Merk op welk type berichten de meeste shares en likes krijgen. Overweeg wat ook voor jou kan werken en promoot jouw eigen bedrijf dan ook door middel van soortgelijke marketingstrategieën.
Voer een-op-een marketing promoties uit
Dit een prachtige benadering van de klantrelatie die vooral gericht is op het vergroten van de personalisatie van klantinteracties. Het versturen van op maat gemaakte e-mails voor verjaardagen naar klanten is daar slechts een enkel voorbeeld van. Het gebruik van een solide klantrelatiebeheer systeem helpt enorm bij het automatiseren van deze procedure.
Je kunt dit ook prima met promotionele producten combineren. Zoals met tassen bedrukken in een uniek design voor loyale klanten, om hen zo nog net even ietsje specialer te laten voelen. Het personaliseren van interacties met klanten kan zo zonder twijfel tot meer loyaliteit leiden. Het is daarmee een buitengewone marketingstrategie die kwaliteit boven kwantiteit stelt.
Creëer een referral campagne voor jouw klanten
Het wordt soms onderschat, maar mond-tot-mondreclame blijft een zeer effectieve vorm van promotie. Er is een reden waarom deze mond-tot-mondreclame als de meest effectieve marketing promotiestrategie voor kleine bedrijven wordt gekwalificeerd. Vooral referral campagnes dienen daardoor als een doeltreffende reclame om jouw winkel te promoten.
Introduceer daarom een referral campagne als een handige strategie om jouw mond-tot-mondreclame te vergroten. Bied je huidige klanten iets in ruil voor suggesties voor nieuwe klanten aan. Dit kan zoiets simpels als een gratis proefproduct, gratis service, korting, giveaway of een andere betaalbare stimulans zijn. Het kan zeer nuttig zijn als al deze consumenten mondelijke reclame onder hun vrienden, familie en collega’s verspreiden.
Profileer je tijdens evenementen
Dit idee lijkt wellicht een beetje verrassend. Maar het werkt soms opmerkelijk goed in de praktijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het promoten van je bedrijf tijdens sport- of liefdadigheidsevenementen. Het combineren van liefdadigheid met zaken kan beide partijen ten goede komen.
Vooral liefdadigheidsevenementen zijn geweldig als zakelijke promoties om je bedrijf uit te dragen. Je kunt door dergelijke zakelijke promoties veel aandacht ontvangen. En de potentiële klanten zullen jouw bedrijf zo ook met een warm gevoel identificeren. Het enige wat jij daarvoor hoeft te doen, is wat tijd of goederen bijdragen.
De juiste marketing strategieën toepassen is van cruciaal belang voor elk bedrijf. Als je graag wilt verkopen, dan moet je aan marketing doen. Succesvolle marketingideeën zijn uitgekiende plannen die de beoogde doelen echt op het juiste moment en op de correcte plaats raken. De hierboven genoemde creatieve en stijlvolle marketingtrends hebben al veel bedrijven over de hele wereld geholpen om hun omzet te verhogen. Dus waarom probeer jij dit ook niet eens!